Wednesday, June 5, 2013

Varm kjole til barnehagen

Det er tilnærmet lik umulig å få Pinken til å gå i barnehagen uten kjole.  Nå om sommeren er det greit, men om vinteren er det mer utfordrende. Da skal hun jo helst ha ull og varme ting på seg siden hun er ute hele dagen. Og siden hun har ytterklær utenpå skal kjolen helst være kort sånn at den lett kommer nedi ytterbuksen.
Hurra!  Dette roper "nytt strikketøy!"  Perfekt!

Fordi hun normalt sett ikke vil gå med noe av det jeg strikker til henne har jeg forsøkt meg på en bestikkelse: kattepus-knapper.  Hun elsker knapper, og hun elsker katter.
Mønsteret er fra Pickles, men jeg strikker tydeligvis helt annerledes enn dem.  Selv om jeg har prøvelapp ble det litt feil, så dermed var kjolen altfor kort da jeg var ferdig å felle.  Det løste jeg bare med å strikke rett opp et stykke til den var lang nok.  Synes egentlig det ble ganske fint.  Den sitter kjempefint på Pinken!
Men jeg brukte bare halvparten av garnet jeg skulle bruke, så noe har jeg gjort helt annerledes, det er sikkert og visst.
Kjolen kan brukes med knappene frem eller bak, og som både kjole og tunika.  Med andre ord et yndet plagg som kommer til å passe lenge!

Mønster og garn: Pickles enkel tunika

No comments:

Post a Comment