Wednesday, August 11, 2010

Sommerferie og abstinenser

Årets sommerferie var stort sett på hytter, langt fra symaskiner. Jeg tok med meg nyinnkjøpte stoffer for å klippe, men abstinensene ble så voldsomme at jeg måtte få hentet symaskinen. I bil og båt og det hele. Neste hytte var strømløs, så der måtte jeg akseptere to ukers fri.

Sommerens slager ble bukser - ispedd noen gensre her og der for å lage hiphop-dresser til kidsa. Minken fikk første dress, og måtte dermed leve med noen begynnertabber. I all hovedsak korthet og bredhet. Pluss at jeg hadde kjøpt ren bomullsribb, og den var det ganske dårlig elastikk i, så jeg måtte åpne opp og sette i noen strikk etterpå. Så lærdommen fra denne runden var: ribb bør være blanding av bomull og lycra - da holder det best.






Mønster: joggedress fra Meedom (den blå justert fordi den brune ble så kort og bred)
Stoff brun drakt: stretch chenille og bomullsribb fra Stoff og stil
Stoff blå drakt: stretch velour og bomulls/lycraribb fra Stoff og stil






Mønster: bukser: Medom, selebukse: stoff og stil
Stoff: stretch velour og bomulls/lycra-ribb fra stoff og stil



Mønster: Meedom
Stoff: Stretchlaken fra Kid
Knapper: stoff og stil

2 comments:

  1. Velkommen hjem fra ferie. Du har jammen jobbet godt i sommer. Flinke jente:-)

    ReplyDelete
  2. Takk! Jeg har ikke sett kommentaren din før nå, jeg...merker jeg må bli litt mer blog-dreven.

    ReplyDelete