Saturday, July 10, 2010

Her kan jeg søle så mye jeg vil!

Det husker jeg stod på en smekke som broren min hadde da han var liten. Minken og Pinken har akkurat begynt å spise litt grøt om kvelden, og det er som regel like mye grøt utenfor munnen som inni når vi er ferdige. Ikke sjelden må de skiftes på fra innerst til ytterst fordi det er grøt overalt.

Dette var en utfordring som ba om å bli løst, og mor måtte frem med symaskinen. Jeg elsker Meedom sin bok! Der kan jeg velge ermer og bole, sette sammen etter eget forgodtbefinnende, og vips, så har jeg et plagg. Her valgte jeg ragland-ermer og vanlig bole, men lot være å sy den sammen bak. I stedet tok jeg skråbånd på baksiden og lot skråbåndene i halsen være lange sånn at det går an å knyte smekken fast rundt halsen. Stoffet er en voksduk fra Ikea. Elsker å sy i stoff som ikke trenger å kastes over og som ligger så fast at jeg nesten ikke trenger å bruke knappenåler eller noe. Skulle ellers ansatt en sommervikar som kunne klippe og tegne mønstre, og kaste over stoffet...det er det kjedeligste med syingen!








Mønster: fritt sammensatt fra Meedom
Stoff: voksduk fra Ikea
Skråbånd: fra stoff og stil

No comments:

Post a Comment