Thursday, July 8, 2010

Kjøredress av restestoff









Litt dårlig beregning av hvor mye stoff jeg egentlig trengte til vognposene har gitt Minken og Pinken en ny kjøredress. Normalt sett kler jeg dem aldri i sort, men nå var det nå en gang den fargen jeg hadde. Veldig fornøyd med at fôret og alt ble så fint. Og det jeg har lært er at jeg må sy med små sikk-sakk-sting når jeg syr i elastisk stoff som dette fôret - da blir det penest. Og å sy med forskjellig farge på over- og undertråd kan bli litt rart hvis ikke trådspenningen er helt perfekt. Noe den ikke var på denne. og når du skal feste strikk på stoff er det lurt å feste det i hver ende før du begynner å sy - da er det lettere å dra i det uten at det krøller og blir stygt.
Men alt i alt må jeg si at denne her var jeg kjempefornøyd med!

Mønster: Stoff og stil
Stoff: Bomullsjersey og poplin fra Stoff og Stil
Glidelås: knappehuset

No comments:

Post a Comment