Wednesday, November 21, 2012

Flere djevelluer



Jeg skulle treffe en venninne som fikk barn i januar, og tenkte at jeg i full fart skulle strikke en lue til babyen i et garn jeg allerede hadde i hus.  Fargen ble dermed rød, og jeg strikket etter en oppskrift jeg fikk av en gammel nabo i sin tid.  Størrelse 1 år er sikkert fint, tenkte jeg - siden hun tross alt hadde rukket å bli 9 måneder før jeg traff henne.  Ikke vet jeg hva som gikk galt, men luen til venstre - som er strikket etter oppskriften for størrelse 1 år - passer til meg.  Den ble helt gigantisk stor.  Så dermed måtte jeg hive meg rundt, og på en kveld smalt jeg sammen en ny variant i størrelse 3 måneder eller noe.  Tenkte at den måtte jo bli passelig.  Den fikk en mye bedre størrelse, men det så ut til at den akkurat passet til barnet, og fort kommer til å bli for liten.  Jaja - det er tanken som teller.  Hun får spare på den til nestemann!

No comments:

Post a Comment