Wednesday, April 10, 2013

Nøstebarn-singlet til lillebror


Da lillebror ble født fikk vi låne et par nøstebarn-singlet'er, og jeg ble helt forelsket.  Utrolig deilige og praktiske nå når det er kaldt ute.  Så da de lånte ble for små måtte mor frem med strikkepinnene.  Mønsteret er kjempelett - de strikkes i et langt stykke og sys sammen i siden. Jeg ble så ivrig at jeg glemte å lage knappehull, så dermed måtte jeg sy på noen trykk-knapper etterpå.  Ikke ideelt, men det funker fint.  Jeg rekker nemlig aldri opp - det er det kjedeligste jeg vet.  Da finner jeg heller en ny løsning.  Eller gleder meg over sjarmerende feil.
Garnet fra nøstebarn er ubehandlet, så det er ganske stivt.  Nå som singlet'en har vært litt i bruk og vært vasket noen ganger begynner det å bli ganske mykt og deilig.  Så fortvil ikke hvis du har kjøpt garn derfra og synes det er for hardt.

Mønster og garn: Nøstebarn

No comments:

Post a Comment