Sunday, June 13, 2010

17.mai-antrekk

Jeg synes Minken og Pinken var litt for små for bunader på 17.mai i år, men ville selvfølgelig pynte dem litt ekstra på verdens beste dag. Jeg lette etter matrosdress til Minken, men fant ikke noen før 17.mai, så dermed måtte symaskinen frem. Jeg hadde ikke fått gjort noe særlig research på nettet innen sying, så både mønster og stoff ble kjøpt på Husquarna her i byen. Og Minken hylte sånn da vi var der, at jeg overlot hele stoffvalget til ekspeditrisen. Resultatet var nok litt vel varmt...og Minken så litt ut som en 1800-tallsbaby.
Stoff: vaskbar ull fra Husquarna, krage i vaskbar ett-eller-annet (som jeg ikke fikk med meg gjennom all hylingen).
Mønster: dåpsdrakt fra Burda, som jeg forandret på kragen på, og laget lange ermer på.
Størrelse: 62






Pinken fikk en søt, rød 17. mai-kjole. Det første hun gjorde på frokosten var å gulpe utover det hele sånn at kjolen farget av på kragen. Hurra for 17.mai!
Mønster: eget
Stoff: baby-cordfløyel og blondebånd til krage. Alt fra Husquarna-butikken.
Størrelse: 56-60


No comments:

Post a Comment