Wednesday, June 16, 2010

Mei tai bæresele




Vi har to babylonia bæresjal til Minken og Pinken (i tillegg til diverse annet bæretøy som vi aldri bruker), og de er kjempedeilige å ha på, men så fryktelig lange og knotete å få på. Derfor hadde jeg tenkt å kjøpe en babybjørn, men ble tipset om at mei tai var mye bedre å ha på. Jeg fikk instruksjoner av en venninne, og fant senere en oppskrift
på nettet, og satte i gang. Jeg har foret den med to lag flis i stroppen rundt magen for at den skal være god å bære og hvile mest mulig behagelig på hoftene. Ellers er det polstring i skulderstroppene, men neste gang kommer jeg nok til å gjøre denne lenger opp enn oppskriften sier. Vinkelen på skulderstroppene ble litt tullete også da jeg tok den på, så der blir det forbedringer når jeg syr den neste.

Minken og Pinken virker imidlertid for små til å sitte i selen - de kommer helt i spagat, og selv om jeg har lest på tettinntil.no at det ikke er tilfellet, så virker det ikke som de liker det i det hele tatt. De hyler og skriker når jeg prøver å sette dem i. Så jeg tror jeg må lage et par nye hvor jeg har innsving i selen, sånn at de får knærne utenfor.

Mønster: fra bare-prat
Stoff: Fleece-teppe fra Ikea inni, tykt bomullsstoff fra Ikea ytterst.

No comments:

Post a Comment